6 TIPS om een succesvolle contentkalender te maken!

Wil je met onze content kalender zo snel mogelijk aan de slag?

Dan geven we hieronder 6 tips om een succesvolle content kalender te maken voor jouw onderneming in 2022!

1. Je doelgroep bepalen.

Allereerst zal je moeten nagaan welke dagen op de kalender passen bij jouw doelgroep. Indien je een schoonheidsinstituut hebt is het niet echt relevant om te posten over aardbeien op aardbeien-dag. Dus bekijk met je team op welke dag je gaat inspelen.

2. Hoe ga je voor een klik zorgen?

Het is belangrijk om te bepalen hoe jij jouw onderneming of product kan linken aan een dag op de kalender. Heeft de dag waarop je wilt inspelen iets te maken met je product of onderneming? Zorg voor een post die blijft hangen bij je volgers, een vleugje humor werkt hier ook goed bij!

3. Verwerk je kanalen in de kalender.

Zorg ervoor dat je in de kalender jouw kanalen verwerkt. Op welke kanaal ga je posten en waarom? Zit het grootste potentieel in Instagram of Facebook? Of misschien wel LinkedIn.

4. Begin er ruim op voorhand aan.

Organiseer een namiddag om samen met je team een brainstormsessie te houden! Leg de content kalender voor je open en duidt aan welke dagen jullie zeker niet mogen missen. Schrijf ook je hersenspinsels en andere leuke ideeën op.

Het moet niet allemaal volledig concreet zijn en op papier staan, maar zo weet je tenminste ruim op voorhand dat er voor die dag iets voorzien staat om uit te werken.

5. Duidt binnen je onderneming iemand aan die verantwoordelijk is hiervoor.

Structuur is belangrijk, indien je eenmanszaak hebt is het duidelijk, jij zal hiervoor moeten instaan. Maar indien je een grotere onderneming hebt stel dan iemand aan die zich ontfermt over de kalender zodat alles tijdig klaar is.

6. Speel in op de actualiteit.

Deze laatste tip staat niet op de kalender omdat het niet te voorspellen is. Maar het is (indien goed uitgevoerd) zeer krachtig om in het moment gezien te worden. Inhaken op de actualiteit! Alle grote merken doen het en jij zou het ook moeten doen, kijk uiteraard altijd of je het kan linken aan jouw onderneming of product. 

Hey, Ik ben Jurgen, fervent lezer en dromer! Binnen onze onderneming verzorg ik de foto- en videografie voor social media kanalen maar ook daarbuiten. Sommigen hebben het omschreven als "Content creator".

Freebies

content-kalender-2022